القرية المرعبة
الجزء الرابع
الحلقة ٤
بعد م خلصنا غدا
انا و دكتور وائل طلعنا برة فالجنينة اللي قدام الاوتيل
كنا شايفين سحب كتير فالسما
و كان الهوا ابتدا يزيد
دكتور وائل بص للسما و قال
دكتور : شكلها كده حتمطر جامد الليلادى
قعدنا عالكراسي الخشب اللي كانت موجودة فالجنينة
و يوسف كان بيلعب عالمرجيحة
و كان جمبه مامته مدام نادية
فالوقت ده ولعت سجارة
و بصيت لدكتور وائل و سألته
انا : مقلتليش يا دكتور
ايه هي الخطة ؟
وقتها دور وشه نحيتي
و قاللي بصوت هادي
دكتور : على حسب نظريتي
فيه مصاص دماء موجود فالقرية هنا
وقتها ضحكت بصوت عالي وانا بقوله
انا : كفاية يا دكتور ارجوك
انت ايه اللي بتقوله ده مالصبح
مفيش حاجة اسمها مصاص دماء اصلا
بصلي بجدية و قاللي
دكتور: انا مستعد اراهن بحياتي
ان فيه شخص مص دم عم ابراهيم يوم ورا التاني
لحد م قتله
و مفيش حد يقدر يعمل ده
غير مصاص دماء
فيه حاجة بتحصل فالقرية هنا
وانا حاسس بده
كنا قاعدين بنتكلم لما فجأة سمعنا صوت جي من جمبنا
نادية : انا شايفة انك بتؤمن بوجود مصاصين دماء
تفتكر هما موجودين فعلا ؟!!
وقتها بصيت عالصوت
كانت مدام نادية واقفة جمبنا و بتسأل
رد عليها دكتور وائل و قالها
دكتور : انا شايف ان فيه شئ غامض بيحصل هنا
و هو السبب ورا موت عم ابراهيم
مفيش مريض انيميا بيموت الموتة دي
وقتها مدام نادية قعدت جمبنا
و بعدها
شفنا مس فاتن جيا من بعيد و بتسأل
فاتن : انتوا بتتكلموا ف ايه ؟!
ردت عليها مدام نادية
نادية : دكتور وائل شايف ان فيه حاجة غريبة
هي اللي ورا موت عم ابراهيم
وقتها مس فاتن بصت عليه فجأة و سألته
فاتن : بجد !
من فضلك يا دكتور قوللي انت ليه شايف كده ؟!
انت شفت حاجة ؟؟
ووقتها دكتور وائل حكالهم على كل اللي قالهولي
فالوقت ده كان الجو ابتدى يقلب
بصيت على وش مس فاتن
و كان وشها شاحب جدا ماللي سمعته
و فجأة
ابتدى البرق و الرعد .. و الدنيا ابتدت تمطر
وقتها كلنا قمنا عشان ندخل جوا الاوتيل
مدام نادية اخدت ابنها و دخلوا اوضتهم
وانا و دكتور وائل و مس فاتن
روحنا عشان نكمل كلامنا عالسفرة
مكنش فيه حاجات كتير تتعمل فالقرية الصغيرة دي
قعدنا عالسفرة
و شادي جالنا و جابلنا عصير
فالوقت ده دكتور وائل بصله و سأله
دكتور : شادي .. انت نمت امتى امبارح ؟!
السؤال جه فجأة لدرجة ان شادى اتوتر و هو بيجاوب
شادى : مين ؟! ااانا ؟!
امبارح .. اناا .. اانا نمت حوالي الساعة ١٢
هو حضرتك بتسأل ليه ؟!!
رد عليه
دكتور : انت شفت او سمعت امبارح اي حاجة غريبة ؟!!
شادي : لا خالص مكنش فيه حاجة
مس فاتن كانت ساكتة طول الوقت مبتتكلمش
لكن ساعتها بصت ل شادى و قالتله
فاتن : روح انت دلوقتي حضر العشا
عشان الليلادى العاصفة اللي الجاية
حتبقى جامدة
قضينا الليلة كلها و احنا عالسفرة بنتكلم
الوقت عدى بسرعة و مكناش حاسين بيه
و حاولت اكتر من مرة اني اغير موضوع عم ابراهيم
عشان نحاول اننا ننسى اللي حصل
بعدها مدام نادية جت و انضمت لينا
و بعد العشا
سلمت عليهم و طلعت على اوضتي عشان انام
و اول م مددت عالسرير
عيني راحت فالنوم علطول
و مش قادر افتكر وقتها كانت الساعة كام لما فجأة
صحيت مخضوض على صوت ولد بيعيط
بصيت فالساعة
كانت ٣ الفجر
الصوت كان اختفى لدقايق
لكن بعدها
سمعت صوت صريخ جامد لطفل صغير جي من برة
قمت بسرعة و فتحت باب الاوضة بتاعتي
واول م طلعت
شفت يوسف مرمي عالارض قدام الاوضة بتاعته
و كان مغمى عليه
جريت بسرعة و شلته على ايدي و بصيت عليه
و فجأة
عيني جت على رقبته
و شفت جرح كبير كان عليها
كان على شكل عضة كبيرة
و كان بيخرج منها دم كتير ...
اشترك في قناتنا عاليوتيوب
تابعنا على صفحتنا عالفيسبوك
اشترك في جروب الفيسبوك
تابعنا على صفحتنا عالانستاجرام
تابعنا على قناتنا عالتيك توك
تابعنا على صفحتنا على تويتر
تعليقات
إرسال تعليق