القائمة الرئيسية

الصفحات

قصص رعب انيميشن | العجوز الراقصة | رعبيات

 


العجوز الراقصة


السيدات و السادة الركاب

مساء الخير 

كابتن الطائرة يحييكم

و يتمنى لكم رحلة ممتعة


المضيفة : حضرتك تحب تشرب حاجة يا فندم ؟!

انا : اااه ياريت .. اي حاجة

المضيفة : حضرتك محتاج اي حاجة تانية يا فندم ؟

انا : ااا .. الحقيقة كنت عاوز اسأل لو فيه اي كرسي تاني ممكن اقعد فيه 

المضيفة : موجود يا فندم

احنا بالفعل عندنا كرسي تاني فاضي ف نفس الصف

لو حضرتك حابب تنقل

انا : ايوه طبعا .. يا ريت

المضيفة : اتفضل معايا يا فندم


انا : ايه ده ! .. مفيش مكان تاني

المضيفة : لا يا فندم .. ده الكرسي المتاح 

انا : ااا ... تمام

اا مدام .. لو سمحتي .. يا مدااام


الست العجوزة : ايه .. ميين .. فيين

انت كنت عاوز تقتلني مش كده ؟!


انا : اكيد لأ

انا كل اللي انا عاوزه بس اني اقعد عالكرسي اللي جمبك

الست العجوزة : انت معندكش اي مراعاة لشعور الناس ؟!

انت مش شايف اني كنت نايمة 

وانت داخل تزعق ب صوت عالي !


انا : كفااية بقا .. ممكن تعديني عشان اعرف اقعد


انا : ايه ده !

الست العجوزة : ها ها ها .. خوفتك ؟!

انا : انا عاوزك بس تبعدي عني تمام ؟

متقربيش مني تاني 

الست العجوزة : معرفش بس اصل فيه حاجة جوايا بتقولي اقولك

ان عينيك حلوة اوي


انا : نعم !

الست العجوزة: ده بجد فعلا .. 

حينفعوني جدا دول 


المضيفة : حضرتك كويس يا فندم ؟!

حاسس ب حاجة ؟! 

محتاج دكتور ؟!


انا : هي .. هي راحت فين ؟!

المضيفة: هي مين يا فندم 

انا : الست .. الست العجوزة اللي كانت قاعدة جمبي لما غيرت الكرسي

المضيفة: مممم .. متهيألي حضرتك كان بيتهيألك

حضرتك قاعد عالكرسي ده من بداية الرحلة يا فندم 


انا : نعم !

ده هو فعلا الكرسي بتاعي

انا كل ده كنت بحلم ؟!


المضيفة : لو حضرتك محتاج دكتور يا فندم احنا ممكن .. 

انا : لا .. لا .. انا كويس

هو فاضل قد ايه و نوصل ؟!


المضيفة : مش كتير يا فندم

اضغط عالجرس لو احتجت اي مساعدة 


انا فالموبايل بعد الوصول : تمام تمام .. نتقابل كلنا فالشقة عندك

متقولش لحد اني وصلت .. خليها مفاجأة


ايه ده .. خليك معايا ثانية

هو ده حقيقي ؟!

معقول اكون لسه بحلم !


اكيد كده مش حلم 


هي بتبصلي كده ليه !


السواق : حضرتك رايح فين ؟!

انا : هاا

السواق : المكان .. اللي حضرتك تحب تروحه ؟

انا : ايوه ايوه

السواق : هو حضرتك كويس ؟!

انا : اه .. كل شئ كويس

انا كنت عايش هنا مع اهلي لحد م دخلت الجامعة

بس المدينة زي م هي .. متغيرتش خالص

السواق : ده حقيقي 

لكنها مبقتش امان زي الأول

انا : ليه بتقول كده ؟!

السواق: ابدا .. شوية إشاعات كده اليومين اللي فاتوا

و بصراحة انا مش متأكد هما صح ولا لأ 

انا : إشاعات ايه ؟! 

السواق : اشاعة العجوزة الراقصة 

انا : العجوزة ال ايه 

السواق : اعذرني .. مينفعش نتكلم عليها خصوصا بالليل

انا : ليه .. مين دي يعني؟!

السواق : فيه ناس بيقولوا انهم شافوها بليل فالشارع 

بترقص و هي مدية ضهرها

و ايديها بتكون طايرة فالهوا

و بتتحرك على اطرافها يمين و شمال 

محدش قدر انه يشوف وشها

لأنها بمجرد م بتشوفهم

بتطلع تجري وراهم لحد م تخلص عليهم 


انا : ايه الهبل ده ؟!

ممكن تسوق عشان انا كده اتأخرت !

السواق : اتفضل

انا : شكرا


المدينة متغيرتش فعلا

ولا حتى ناسها اتغيروا

لسه اغبيا زي م هما 

قال عجوزة راقصة قال


انا : ايه ده

هي بترقص كده ليه ؟!

هو اللي بيحصل ده حقيقي ولا انا اتجننت ولا ايه !


هي مش كانت لسه هنا !

هو ايه اللي بيحصل ؟!


العجوزة الراقصة : بتدور عليا ؟!


القصة اللي شوفتوها دلوقتي

مبنية على رواية حقيقة منتشرة عالنت

بخصوص عجوزة صربية راقصة 


اول فيديو تم تحميله ليها عالتيك توك

كان من شخص بيدعي انه قابلها بليل فالشارع 

الشخص ده بيقول انه كان ماشي مع والدته فالشارع لما فجأة

شاف ست عجوزة بترقص فالضلمة بطريقة غريبة

واول مالست العجوزة لاحظت وجودهم

ابتدت تجري وراهم بطريقة جنونية و هي بتصرخ و تقول

انها سفيرة الموت

و ان حياة والدته 

مطلوبة دلوقتي لطقوس شيطانية 


الست دي حركاتها 

مكنتش حركات بني ادمين 

لكنها كانت حركات مريبة و مرعبة 

كأن فيه شئ هو اللي بيحركها


تفتكروا العجوز الراقصة دي مجرد أسطورة او خرافة ؟!

ولا دي ست مريبة و حقيقية 

بتجري ورا ضحاياها

ف اخر كل ليلة !





اشترك في قناتنا عاليوتيوب

تابعنا على صفحتنا عالفيسبوك

اشترك في جروب الفيسبوك

تابعنا على صفحتنا عالانستاجرام

تابعنا على قناتنا عالتيك توك

تابعنا على صفحتنا على تويتر

 

تعليقات